Sebepoškozování
Sebepoškozování je úmyslné a opakované poškozování vlastního těla, obvykle bez záměru spáchat sebevraždu. Lidé si mnohdy ubližují proto, aby dokázali lépe zvládat nebo vyjádřit intenzivní emoční bolest, stres, pocit prázdnoty nebo nedostatek kontroly. Mezi nejčastější formy patří řezání, pálení, údery do těla nebo vytrhávání vlasů. Sebepoškozování může přinést dočasnou úlevu od negativních emocí, ale dlouhodobě vede k pocitu studu, viny, fyzickým následkům a riziku vážných zranění.
Životní situace
Sebepoškozování je úmyslné a opakované poškozování vlastního těla, obvykle bez záměru spáchat sebevraždu. Ubližování sobě sama může být způsob, jak zvládat nebo vyjádřit intenzivní emoční bolest, stres, pocit prázdnoty nebo nedostatek kontroly. Mezi nejčastější formy patří řezání, pálení, údery do těla, nebo vytrhávání vlasů. Sebepoškozování může přinést dočasnou úlevu od negativních emocí, ale dlouhodobě vede k pocitu studu, viny, fyzickým následkům a riziku vážných zranění.
Seznam terapeutů
Mgr. Karolína Čermáková
Karolína vystudovala jednooborovou psychologii na Univerzitě Karlově. Prošla výcvikem komplexní krizové intervence a absolvovala také výcvik v ACTu. ACT je zkratkou pro terapeutický směr Acceptance and Commitment Therapy (v českém jazyce: Terapie přijetí a odhodlání).Současně pracuje jako školní psycholožka na gymnáziu, dále pracuje jako psycholožka v neziskové organizaci a provozuje vlastní terapeutickou praxi. Primárně pracuje s jedinci v období dospívání a popřípadě jedinci v období rané dospělosti. V terapii se zaměřuje na porozumění příčinám problému a zároveň se snaží předávat konkrétní strategie, které klientům pomáhají dosáhnout změny. V přístupu ke klientovi je pro ni klíčový partnerský přístup a respekt k individualitě klienta.
Seznam terapeutů
Mgr. Darja Doucková
Darja je psycholožka s profesní dráhou od roku 2001. Vystudovala jednooborovou psychologii se zaměřením na dětskou a rodinnou psychoterapii. Má zkušenosti z pedagogicko-psychologické poradny, základních škol i dobrovolnictví. Nyní působí jako školní psycholožka, mediátorka, lektorka a soukromá psycholožka specializující se na školní a rodinné problémy.
Seznam terapeutů
Mgr. Veronika Kalášková
Veronika vystudovala pětiletou jednooborovou psychologii na UP v Olomouci a v roce 2015 získala magisterský titul. Od roku 2015 působila jako školní psycholožka na středním odborném učilišti v Olomouci, nyní působí jako školní psycholog na základních školách v Táboře.
Má zkušenosti z rodinného centra, organizace Člověk v tísni a z práce lektorky a koordinátorky primární prevence. Od roku 2020 je frekventantkou systemického psychoterapeutického výcviku a od roku 2021 vede vlastní terapeutickou praxi. Pracuje pod pravidelnou supervizí a účastní se intervizních setkání.
Seznam terapeutů
Mgr. Tereza Kohut
Tereza je vzděláním psycholog, aktuálně procházející výcvikem v psychoterapii zaměřené na řešení. Ve své terapeutické práci uplatňuje principy dialogické praxe. Má několikaletou zkušenost s vedením individuálních setkání s dospívajícími a mladými dospělými, kteří prožívají duševní nepohodu, nebo se snaží porozumět tomu, co se jim v životě stalo. Věnuje se lidem, kteří zažívají neobvyklé zkušenosti z oblasti tzv. psychóz (např. slyšení hlasů), a jejich blízkým.
Seznam terapeutů
Mgr. et Mgr. Tereza Kuncová
Tereza se zaměřuje na integrativní Gestalt terapii a psychologii ve zdravotnictví, v současnosti je ve výcviku. Pracuje jako školní psycholožka na gymnáziu, taktéž má zkušenosti v problematice parafilií a prevenci sexuálně motivované trestné činnosti. Zaměřuje se na dospívající a jejich problémy spojené s mezilidskými vztahy. Klade důraz na individuální přístup k jedinečným osobnostem klientů a společné hledání řešení klientových potíží.
Seznam terapeutů
Mgr. Soňa Rolexová
Soňa vystudovala jednooborovou psychologii na UK. V současnosti dokončuje systematický psychoterapeutický výcvik v Gestalt psychoterapii. V pomáhajících profesích se pohybuje od roku 2014, převážně v neziskovém sektoru, dále pracovala jako školní poradenská psycholožka. Nyní má vlastní psychoterapeutickou praxi, kde primárně pracuje s dospělou klientelou. Věří v léčivou sílu autentického kontaktu. Každý člověk má dostatek zdrojů pro stabilizaci a růst. Úkolem terapeuta je pomoci klientovi tyto zdroje znovu objevit a efektivně využívat. Poskytuje terapii.
Seznam terapeutů
Mgr. Lucie Sodomková
Lucie je psycholožka a krizová interventka, nyní v psychoterapeutickém výcviku. Poskytuje krátkodobou terapii a působí na lince důvěry. Má za sebou přes 600 online chatů s klienty v krizi. Klienty provází tak, aby sami sebe „neztráceli z doslechu“.
Seznam terapeutů
Mgr. Magdaléna Steinerová
Magdaléna je psycholožka se širokým vzděláním a zkušenostmi v psychoterapii, speciální pedagogice a mediaci. Absolvovala výcvik v psychoanalytické skupinové terapii a dále se vzdělávala v relaxačních technikách, rodičovské terapii a metodách Sandtray. V praxi se zaměřuje na individuální a párovou terapii, pracuje s dospělými i dětmi.
Seznam terapeutů
Mgr. Kateřina Vojtěchová
Kateřina absolvovala výcvik v hlubinně-dynamické psychoterapii se zaměřením na trauma. Více než 15 let se věnuje dětem, dospívajícím a dospělým v náročných životních situacích. Zaměřuje se také na děti se syndromem CAN, sebepoškozování, úzkostně-depresivní symptomatiku a oběti sexuálního násilí.
Které hodnoty ve vztahu s druhými považuje za nejvyšší? Vnímavost, pochopení, přijetí, pomoc druhému a opravdovost vzájemného vztahu.
- 1
- 2