Etický kodex

Účel Etického kodexu:

  1. Slouží jako vodítko pro etické rozhodování a jednání v rámci poskytování služeb FamilyHubu.
  2. Chrání účastníky služeb před neetickým jednáním a zajišťuje jejich bezpečnost a důstojnost.
  3. Poskytuje základ pro řešení stížností a etických dilemat.

 

  1. Závaznost
    • Tento etický kodex je závazný pro všechny členy týmu FamilyHubu, včetně externích spolupracovníků. Zásady v něm uvedené jsou v souladu s obecně uznávanými etickými standardy a relevantní legislativou.
  2. Poskytování služeb
    • FamilyHub poskytuje služby zaměřené na podporu a rozvoj rodinných vztahů, psychického zdraví a osobního růstu. Tyto služby jsou prováděny s využitím odborných metod a technik.
    • Zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni využívat svou odbornost v zájmu klientů, s plným respektem k jejich důstojnosti, hodnotám a právům.
  3. Profesionální kompetence a rozvoj
    • Členové týmu jsou povinni vykonávat svou práci kompetentně a eticky, průběžně se vzdělávat a aktualizovat své znalosti a dovednosti.
    • Zaměstnanci využívají ve své praxi pouze ty metody a postupy, pro které mají odpovídající kvalifikaci a zkušenosti.
  4. Mlčenlivost
    • Všichni pracovníci jsou vázáni povinností mlčenlivosti o všech informacích získaných v průběhu poskytování služeb, s výjimkou případů, kdy je povinností tyto informace sdělit v souladu se zákonem. Tento princip se vztahuje také na aktivity v rámci školení a supervize.
  5. Rámec poskytování služeb
    • Na začátku spolupráce musí být klienti seznámeni s povahou služeb, jejich rozsahem, trváním, finančními podmínkami, pravidly mlčenlivosti a možnostmi ukončení spolupráce.
    • Smlouva o poskytování služeb je uzavírána svobodně, v souladu s platnou legislativou.
    • Vztah mezi pracovníkem FamilyHubu a klientem je založen na důvěře a respektu. Zneužití tohoto vztahu je nepřípustné a nese za něj odpovědnost pracovník.
  6. Informování o službách
    • Informace poskytované klientům musí být přesné, objektivní a pravdivé. Zavádějící nebo agresivní reklama je považována za neetickou.
  7. Profesionální vztahy s kolegy
    • Všichni zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni spolupracovat s odborníky z dalších oblastí v zájmu blaha klienta. Ke kolegům a jejich práci je třeba přistupovat s úctou a respektem.
  8. Výzkum a vzdělávání
    • Etické zásady platí i pro výzkumné aktivity a vzdělávací činnost v rámci FamilyHubu. Zájem klientů je prioritou.
  9. Řešení stížností a problémů
    • FamilyHub má zavedené postupy pro řešení etických otázek, stížností a podnětů. Veškeré stížnosti a podněty lze zasílat na e-mail: [email protected].