Etický kodex
Účel Etického kodexu:
- Slouží jako vodítko pro etické rozhodování a jednání v rámci poskytování služeb FamilyHubu.
- Chrání účastníky služeb před neetickým jednáním a zajišťuje jejich bezpečnost a důstojnost.
- Poskytuje základ pro řešení stížností a etických dilemat.
- Závaznost
- Tento etický kodex je závazný pro všechny členy týmu FamilyHubu, včetně externích spolupracovníků. Zásady v něm uvedené jsou v souladu s obecně uznávanými etickými standardy a relevantní legislativou.
- Poskytování služeb
- FamilyHub poskytuje služby zaměřené na podporu a rozvoj rodinných vztahů, psychického zdraví a osobního růstu. Tyto služby jsou prováděny s využitím odborných metod a technik.
- Zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni využívat svou odbornost v zájmu klientů, s plným respektem k jejich důstojnosti, hodnotám a právům.
- Profesionální kompetence a rozvoj
- Členové týmu jsou povinni vykonávat svou práci kompetentně a eticky, průběžně se vzdělávat a aktualizovat své znalosti a dovednosti.
- Zaměstnanci využívají ve své praxi pouze ty metody a postupy, pro které mají odpovídající kvalifikaci a zkušenosti.
- Mlčenlivost
- Všichni pracovníci jsou vázáni povinností mlčenlivosti o všech informacích získaných v průběhu poskytování služeb, s výjimkou případů, kdy je povinností tyto informace sdělit v souladu se zákonem. Tento princip se vztahuje také na aktivity v rámci školení a supervize.
- Rámec poskytování služeb
- Na začátku spolupráce musí být klienti seznámeni s povahou služeb, jejich rozsahem, trváním, finančními podmínkami, pravidly mlčenlivosti a možnostmi ukončení spolupráce.
- Smlouva o poskytování služeb je uzavírána svobodně, v souladu s platnou legislativou.
- Vztah mezi pracovníkem FamilyHubu a klientem je založen na důvěře a respektu. Zneužití tohoto vztahu je nepřípustné a nese za něj odpovědnost pracovník.
- Informování o službách
- Informace poskytované klientům musí být přesné, objektivní a pravdivé. Zavádějící nebo agresivní reklama je považována za neetickou.
- Profesionální vztahy s kolegy
- Všichni zaměstnanci a spolupracovníci jsou povinni spolupracovat s odborníky z dalších oblastí v zájmu blaha klienta. Ke kolegům a jejich práci je třeba přistupovat s úctou a respektem.
- Výzkum a vzdělávání
- Etické zásady platí i pro výzkumné aktivity a vzdělávací činnost v rámci FamilyHubu. Zájem klientů je prioritou.
- Řešení stížností a problémů
- FamilyHub má zavedené postupy pro řešení etických otázek, stížností a podnětů. Veškeré stížnosti a podněty lze zasílat na e-mail: [email protected].